Bokklubbsmöte denna helg.

För ca ett halv år sedan kom min väninna på en fantastisk idé; en bokklubb! Några veckor innan hade jag bestämt mig för att läsa fler böcker för att finslipa och utvigda mitt ordförråd - pratar nämligen engelska varje dag och jag känner det att min svenska sakta men säkert tynar bort - så hennes idé fall mig i smaken.

Vi valde 4 väninnor och tillsammans var vi 6 stycken. Vi skulle läsa en bok i månaden och varje månad så skulle vi fika eller äta middag hos en av oss.

Bokcirkeln består av 6 tjejer i mitten av 20-års åldern där 4 går på högskolan och jag och idéskaparen jobbar heltid. Ingen av oss är heller riktiga bokfanatiker, men vi kände oss som bokmalar efteråt och jag känner det att jag har tid och ork för att läsa ut fler en bara en bok per månad.

Denna månaden ska vi ha läst Carrie av Stephen King, en bok jag valde. Jag rekommenderade dessutom en från Dean Koontz och Selma Lagerlöfs Jerusalem.

Tidigare böcker vi läste var:

Stockholmssyndromet av Janne Olsson
Snabba Cash av Jens Lapidus
Aldrig Fucka Upp av Jens Lapidus (tjejerna fann tycke för Snabba Cash)
Jane Eyre av Charlotte Brontë

Böcker



Om du har någon bok du skulle kunna rekommendera för oss att läsa så säg gärna till! Är öppen för förslag!


PS. Vi jobbar heltid med webbsidor och vi tyckte att ett bokforum eller en bokklubb online skulle sitta bra! Efter vårt jobb så sitter vi lite extra och arbetar med bokklubbshemsidan som snart är klar! Jag hoppas vi blir klar innan midsommar. Så när den är klar så hoppas vi du tittar förbi och lägger ditt ord om diverse böcker!

- Jenny


Kommentarer
Postat av: Linda

Jätte bra ju! Säg till när den är klar. Jätte nyfiken blev jag nu :P

2010-04-30 @ 11:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0